2011-09-12
 16:43:53

Första dagen på EBS :D ♥

Hade verkligen skiiitkuul första dagen i skolan trots att vi bara gick till ca 12.00 eftersom det var första dagen, men genomgång av barens utrustning & en hel del freepouring hann det bli iaf :D
Lisa, Max & Tim hade en presentation av sig själv & av skolan också, Lisa, känd från TV3 serie Bartenderskolan, är vår huvudlärare, & hon är också för er som inte visste det tidigare, en av Sveriges bästa Flairtenders :D, så vi har de bästa lärarna man kan få kan man säga :D, förutom att vi inte har Johannes som jag trodde vi skulle, men han var inte där imorse vet inte varför men de kanske har bytt lärare :S...
Fixade iaf EBS kläder & en flairflaska som har fått bli min & följde med mig hem från skolan idag :D

 Min egna flairflaska :D ♥

 Våran ENDA skolbok ;), teori&drink kompendiet, där står ALLT, alltså verkligen ALLT en bartender ska kunna !

 EBS Students collection, klääder klääder kläder ;), fixat 2 linnen, ett svart ( det på bilden ) & ett likadant i vitt + en pikéskjorta som jag velat ha ända sen jag såg den i tv-serien ;) & eftersom jag också är elev vid EBS nu så får jag ha på mig en sån snygg :D !!



Duktiga jag, eller snarare min kropp ( har aldrig tidigare kunnat sitta & titta ner än mindre läsa under bilfärd pga illamående ) , kunde sitta & läsa HELA ( believe it or not ;) ) bussvägen från Sthlm, så jag är 100% redo för proven imorgon :D
Lisa gav oss ett teoriprov & ett drinkprov bestående av drinkarna: GT, Cuba Libre, Screwdriver, Harvey Wallbanger samt Rusty Nail, så det var iiinte direkt så svårt tills imorgon ;) :D, 100% here I come ;) !!!

Nu ska jag änga resten åt min tråktid ensam hemma till att öva på flairingen tills imorgon med min flarra :D !


///BellaVictoria




KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: