2011-03-07
 18:02:01

Fördjupningen har börjat..

Ooh shiit sorry för jäättedåålig uppdatering, men jag har verkligen inte hunnit med att blogga en enda gång, allt har gått i ett & jag har haft såå fullt upp hela tiden i stallet!!
Först hade vi introduktion på högst en timme i klassrummet, sen undrade Sara om vi skulle rida ut tillsammans efter introt & efter det sen gick de flesta & hämtade sina respektive hästar & red ut :)
Härligt trots att det blåste kallt ! Och Macke var superduktig, gjorde lite lösgörande arbete med honom för att mjuka upp honom inför hoppträningen imorgon :). Sen lär man ju känna hästen bättre också ju mer man rider den osv ;)

Och faan vilket schema vi har fått då, allting går verkligen i ett dagarna in & veckorna ut, blir jag sjuk MÅSTE jag ut till Macke ändå!
Nu känns det varkligen som på "gamla goda tiden" igen när vi hade hästarna hemma & gick upp 7 på morgonen var i stallet, red & jobbade hela dagarna & gick & la oss igen vid ca 11 på kvällen, sen började en ny dag.. Så jag är ju van vid det här att ha egen häst, jag har haft/har flera, men det var antingen många eller åtminstone ca 3 år sen vi levde så. Så lite ringrostig är man ju alltid i början kanske, idag har jag dock kommit ihåg allt från den tiden, stretcha hästen, putsa träns direkt efter ridpass osv :).

Men jag tror absolut att den här fördjupningen de här 5 veckorna kommer att bli skitkul, vi har bra grupper, iaf är jag nöjd, till slut, med min grupp, bästa hästen jag kunnat få med tanke på hans tävlingskarriär:D, vi kommer att göra flera roliga studiebesök på bla Strömsholm & så kommer vi att träna dressyr för Maggan Blom:D, domare i dressyr, som jag ridit för flera gånger när jag red & tävlade för NRS :D !!
Enda nackdelen är att det kommer att bli dåligt med bloggande, hästen går ju före ALLT verkligen!! Så är det ju! Men jag ska göra så gott jag kan det lovar jag iaf ;)

 

Nu har jag precis kommit hem & ätit, vilket jag inte hunnit med att göra sen frukost imorse innan älskling & jag åkte till Ökna ! Och nu ska jag gå & ställa mig i duschen för mitt hår är grymt smutsigt känns det som xD


///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: