2011-03-08
 19:11:11

8 Mars 2011

Okej såhär var det det som hände under träningen för Bosse förut idag:
Hästarna blev rädda för snöras från taket nu när allt smälter & solen har legat på ridhuset hela dagen så det hände i flera grupper att hästarna skrämdes!
Ryttaren framför mig ramlade av när hennes häst skenade iväg en bit & min stackars Macke som var precis bakom blev också skrämd han med & hoppade inåt & drog men jag fick stopp på honom innan han hann dra för mig:)!
Jag blev verkligen skiträdd när det här hände, trodde att jag var på väg att ramla av igen, brukar inte bli rädd alls annars i såna här situationer men, saker & ting förändras, i & med att jag redan har en skadad rygg blir jag sjukt rädd när jag känner att jag är på väg att ramla av !
Var på väg av, med vänster ben ur stigbygeln på väg ner på andra sidan häster, dvs högersidan, får jag stopp på Macke, MEN hör & känner hur det smäller till i vänstra ljumsken :(...
Efter det här kunde jag knappt skritta, ville bara sitta helt still, smärtan blev så hög att jag fick kämpa för att hålla tårarna tillbaka :(.
Men med Macke gick det bra iaf som tur var :) !!
Sen när jag skulle sitta av utanför stallet trodde jag inte att jag skulle komma av honom först, men som tur var hjälpte Ella & My & hämtade en pall, höll i Macke osv :)

Nu haltar jag mig fram iaf & jag känner mig typ som en gammal kärring eller något xD.


Nu har jag tagit en svinlåång & varm dusch, så nu ska jag äta selma som mamma köpt & se BigBrother :D. Sen ska jag gå & lägga mig vid halv 20.30 - 21.00 typ, kanske kan sova bort lite av smärtan tänker jag ;)





///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: