2011-03-17
 20:02:18

17 Mars 2011

Okej detta blir ett snabb inlägg för jag vill gå & lägga mig snart :)

Förmiddagen: Vi hade unghäst utbildning så vi åkte till Svärdbro för att hålla på med 1åringarna .
Fick en underbar liten figur som heter Isidor som jag & Vero fick hålla på med :D.
"Isidor kom från Finland som jätte litet föl helt ensam hit till Sverige, han har inte haft det lätt". Berättade våran lärare Aili för mig :(. Dessutom berättade hon också att han har hasproblem vilket antagligen kommer medföra att han inte kommer att kunna springa fort (de är blivande travhästar), men de kommer såklart göra ett försök att köra in honom, men Aili trodde inte att hans ben kommer att hålla så han kommer antagligen att tas bort :'( ...
Men när jag såg honom komma fram brevid några andra nyfikna 1åringar så kände jag direkt "Han ser precis ut som Delicato när han var liten, honom vill jag ha!!"
Så förutom att det var kallt så var det jättemysigt att hålla på med åringarna :D. Var lite ringrostig eftersom det var ett bra tag sen Delicato var liten & vi hanterade honom men det gick bra ändå :).


Eftermiddagen: Vi skulle ha haft hästsjukvård, men läraren var sjuk, så jag gjorde klart i stallet, sen när jag hade bestämt att ta en promenad med Macke så kom Aina & undrade om ingen skulle rida nu när alla hade tid, så då sa jag att jag ville. Red Kronhjorden med henne & My & sen red vi lite lätt 15-20min i ridhuset. Macke var lika duktig som igår :D



///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: