2011-07-29
 07:13:00

29 Juli 2011 - Proforma Clinic



Här kommer inlägget om mitt omtalade första besök på Proforma idag för att "fixa mig"
Gissningarna har varit oerhört många men ingen av er har haft rätt tvärr faktiskt!
Nej det är inte alls så att jag ska göra brösten, dvs silikonimplantat, det är INTE det jag menar när jag säger "fixa mig"!
Nej jag ska inte heller fettsuga någon del av min kropp, att folk ens tror att jag skulle göra det alltså xD, när man klagar på hur liten & smal jag är & att jag inte äter mycket alls liksom xD. Varför skulle jag göra något så onödigt när jag är så lågt från att behöva göra en fettsugning som man bara kan komma :D ?
Några få av er trodde något med ansiktet, men det är också total fel, då är det troligare att jag skulle göra en fettsugning om flera flera år när jag fött barn om det skulle behövas då :)!

Nej det jag gör idag på Proforma Clinic är en Oxyendodermia-behandling, förkortat Oxylife, vilket är en ren behandling som man gör ett flertal gånger & inte alls någon operation!

Iställer för att själv skriva om Oxylife-behandligen har jag faktiskt kopierat all information från Proformas hemsida om den:

Oxydodermia - Cellulitbehandling
En unik patenterad massagemetod som bygger på samma grundprincip som bindvävsmassage och lymfdränage. Detta medför ökad blodcirkulation, syretillförseln förbättras till kroppens celler, samt att ämnesomsättningen ökar och därmed också kroppens fettförbränning. Cellulitbehandling förbättrar lymfcirkulationen vilket medför att slaggprodukter, toxiner och överflödig vätska lättare förs ut ur kroppen. Cellulitbehandling bidrar enbart till att upprätthålla och aktivera kroppens och hudens egna naturliga funktioner.

Förbättrad hudstruktur
Uppstramning av huden
Reducering av celluliter
Förbättrar blod och lymfcirkulationen

Slank och fast i kroppen utan fettsugning! Behandlingen skulpterar din kropp och ger ett synbart resultat såsom förbättrad hudstruktur och en uppstramning av huden. Före och efter liposkulptur/fettsugningrekommenderas cellulitbehandling p.g.a. dess goda cirkulationsbefrämjande egenskaper.

Fler behandlingsområden! Cellulitbehandling är dessutom effektiv mot muskelvärk, spänningshuvudvärk, ledvärk, stelhet och svullnader. Fibromyalgipatienter och patienter med vissa reumatiska besvär kan med fördel behandlas. Inom idrottsvärlden används metoden framgångsrikt.

Varje behandling pågår i ca 30 minuter och utförs med Oxylife utrustningen, huden masseras mellan två mobila och motoriserade rullar. Samtidigt som mikroinjektioner med syre (O2) automatiskt görs i huden genom hela behandlingen. Syret ger en sval och behaglig känsla och hjälper kroppen att interagera med behandlingen och resultaten blir tydligare.

Kroppen masseras med djupa och lugna rörelser. Behandlingen är mycket skön och avkopplande. Massagen stimulerar cirkulationen i kroppens hudlager, vilket i sin tur ökar blodcirkulationen. Detta ger ett högre välbefinnande och har visat sig lindra bl.a. reumatiska besvär. Synliga resultat kan ses efter 3-6 gånger, såsom smidigare och slätare hud med förbättrad struktur. Metoden är också utmärkt för att reducera och eliminera celluliter. Antalet behandlingar är individuellt och beror på kroppstyp, fysik och kostvanor. Kontinuitet och egen insats i form av kost och motion är viktiga för att bibehålla resultatet. En grundbehandling för att reducera celluliter brukar vara 10-20 gånger och utförs 2 gång/vecka, detta underhålls sedan c:a en gång/månad.

Mikroinjektionerna med syre är helt smärtfria och ökar istället välbehaget under behandlingen. Patienten slipper bära en obekväm kroppsstrumpa som ofta är nödvändig med mindre modern utrustning.


Där har ni det :). Thats what Im going to do today :D !


///BellaVictoria




KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: