2011-01-15
 20:09:06

Vargjakt 2011

För er som är jägare eller på något sätt intresserade av jakt så vet ni att vargjakten startade imorse. Iår får 20 vargar fällas, förra året var det 27.
Jag har flera gånger fått frågan om hurvida jag är för eller emot vargjakt så jag tänkte ta mig tid att besvara den nu:
Jag är 110% FÖR vargjakt!
Så enkelt är det!
Dock har varken jag eller någon jag känner (förutom säkerligen några i min klass) anmält oss till vargjakten, vilket det också frågats om.


Hittils har 5 vargar fällts i Dalarna, jakten där är nu avlyst. 3 vargar har fällts i Gävleborgs län, även den jakten är nu avlyst.

För mer detaljer & ännu mer information gå in på:

http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=7642&avd1=0










///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: