2011-01-18
 15:54:05

Old times

Satt i maskinhallen utanför klassrummet där Vero hade lektion förut & hade allmänt tråkigt, kunde inte mobilblogga heller för det finns ingen mottagning där uppe, satt & funderade på när mina studentkläder kan tänkas komma, så helt bara sådär slog det mig bara, vart fan tog tiden väge!? Hur fan kom vi såhär långt!? vad hände med oss, vi gick ju för fan precis i 1an & nu ska vi ta studenten om lite mindre än 6 månader...
Kommer ihåg att en klasskompis till mig sa till mig på våran julfest att "det känns om igår när vi gick i 1an", jag svarade "ja det känns fan som igår när jag svimmade på Hanaskog"
Vart tog tiden vägen egentligen?
2an & det året då internatet var fan det bästa skolåret i mitt liv. Jag hade så jävla kul!
Man gick på sina lektioner under dagen, sen gick man & åt middag i matsalen, sen gick man upp till huset, eller som vi jaktare, gick & låste ut bössorna ur vapenbunkern & gick ut & jagade på kvällen. Jagade vi inte så satt man i vardagsrummet & glodde på typ "Halv åtta hos mig" & "Bonde söker fru". Sen gick man & tog en dusch (om den inte var upptagen just när man själv skulle in där) & sen gick man & la sig. Sen vaknade man nästa morgon vid halv 8. Inte som nu vid halv 6 - 6 på morgonen..
Livet man hade i hus 8 var jävligt annorlunda från det liv jag nu har..
Nu är det återigen så upp typ 6 på morgonen, åka 2 jävla bussar, gå i skolan om man sen orkar gå på alla lektioner, har man sen ingen lektion så har man knappt någonstans att ta vägen om man inte kan vara med på någon annan klass lektion eller så. Inget internatrum kvar att gå "hem" till.
Sen efter 4 väntar man återigen på bussen från Ökna, från Nkpg ut till mina föräldrar. Och är hemma igen ca halv 6 på kvällen.

Den tiden man hade på internatet gick fan så fort, vart tog den vägen egentligen, känns fan ofattbart att vi nu ska ta studenten om ett halvår. Att jag inte kommer att åka till Ökna något mer sen i höst, jag kommer inte att träffa Vero, eller Kim, tvilligarna, min klass, inte sitta & prata med Eddan i studion varje idag, i höst är jag inte här längre.
Missuppfatta mig inte nu, jag älskar mitt liv det är det bästa livet jag någonsin kunnat leva, jag fick allt jag någonsin önskat mig när jag träffade Jimmy, 6 jag skulle inte byta mitt liv mot något!<3

Men jag kommer heller aldrig att glömma tiden på Ökna de jag umgicks med under Öknatiden, alla stunder jag & Vero haft i hennes eller mitt rum, när vi lyssnade på "Husvagn" eller "Singel & sökande". De gångerna Kim sov här på internatet & vi satt i hus 2 en hel del.
Och tiden med Bea, innan hon hoppade av i 2an. Hur jävla mycket flummade inte vi omkring? hur många cigg man rökte i rökrutan på internatet eller gömde sig för jouren när vi satt på balkongen & rökte, vi fick nämligen inte det, i 1an fick vi det men sen i 2an blev det ändrat så man fick inte röka på balkongerna, men hur jävla många gånger gjorde man inte det ändå? Jag var sjukt nära på att åka på pendlig en gång i början på 2an tack vare att jag rökte på balkongen hela tiden, men jag klarade mig^^.
Men den här tiden kommer aldrig mer tillbaka, den är förbi, över nu.
Och tiden går fortare & fortare känns det som, snart går jag på EBS, inte på Ökna..
Men tiden vi hade där, från det att vi började 1an första dagen eller snarare från det att vi började i våra riktiga klasser, för det var då jag tyckte det var kul att vara i skolan, till sista festen på studentkvällen den 10 juni, den tiden kommer alltid att vara oförglömlig, oavsett hur det blir nu & vad som händer. Sen må den här skolan & dess ledning vara endast skit & helt jävla störda i huvudet, man är jävligt trött på skolan nu & vill bara ta studenten, men man kommer alltid komma ihåg bra tiden man hade här.
Jag ångrar inte en sekund att jag valde jakt & inte jord-häst, det ledde mig till Jimmy, hade jag inte valt jakt hade jag inte haft honom nu & det är en tanke jag inte ens vill tänka hur det skulle vara nu, idag om jag inte hade honom!



Okej nu ska jag, Kimba & Vero snart knalla bort till bussen så ska avsluta detta otroligt långa inlägg nu ^^. Önskar att jag hade bilder att visa er läsare, men jag tror att de flesta bilderna från den här tiden är borta faktiskt.. Vet iaf inte vart på data jag har dem annars! Så ni får (återigen;)) stå ut med att läsa mycket text utan bilder. Lite som på Nemos blogg ibland också ^^.


Kisses



///BellaVictoria





KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: