2010-10-14
 13:13:48

Älgjakten 2010 ...

Nu är vi hemma från jaktstugan igen!

Ska börja med att sammanfatta dagarna vi jagade :

Måndag: Jimmy & jag satt på vårt egna pass vi hjälpts åt att röja för några veckor sen.
Såg inget alls. Men en klalv sköts av Arne

Tisdag: Jag var inte med på morgonen eller på drevjakten under förmiddagen eftersom jag fick konstiga nässelutslag i ansiktet (antagligen för att jag stoppade i mig massa Wherters Orginal kolor dagen innan så jag fick feber under kvällen )
På eftermiddagen satt jag nere vid sjön på pass & älskling uppe i skogen, ingen av oss såg något, & ingen i laget sköt något denna dag.

Onsdag: En räv var nära att få sätta livet till under my hands, men hade en jääävla enbuske mitt i kikarsiktet så de hade blivit antingen bom eller skadeskjutning om jag hade skjutit på den.
Men jag ångrar att jag inte gjorde det kan jag säga.
Sen var det drevjakt direkt efter.
Jag & älskling stog på ett berg i skogen då.
Pinntjur med kviga & ko med kalv sågs.
Christer sköt 1 bock & en räv & Arne skör ett rådjur han med.

Sen åkte jag & älskling hem igen.

Och nu ser vi fram emot jakten hos Rupert i helgen, hopas på att det blir av nu bara.

Så älgjaktsveckan är slut för iår för vår del. Men kul var det!

Bilder kommer så fort jag har möjlighet att lägga in!
Vi åker ner till mina föräldrar & hälsar på över helgen imorgon, så då kommer jag att lägga in bilder osv.
Just det, min data är nu hemkommen från Tyskland & hel igen!
Så den kommer att användas flitigt nu!

Kisses


///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: