2010-11-09
 09:24:27

16 and Pregnant på MTV

Den här lektionen var så jävla tråkig så jag skriver en blogg istället.
Klassen sitter & glor på någon jävla konstig film eller vad man ska kalla det, fattar ingenting av det, skitgammal film värdelösa skådisar osv!


Men nu till det inlägget skulle handla om:
Igår satt jag & såg på "16 and pregnant" på MTV, något jag i mån av tid brukar göra, tycker programet är bra, det ger en något att titta på det, man lär sig något, om andra människor & hur man själv skulle hantera situationerna de personerna i programet hamnar i. 
Vet inte hur många av er läsare som såg det igår? Men igår handlade det iaf om en tjej som hette Janelle. Fy fan vilken upprörande människa säger jag bara. 
Hon festade, var med sina kompisar hela tiden, & då syftar jag på efter det att hennes son hade fötts. Så allt jag tänkte var i princip:"HUR FAN kan man tänka så, hur fan kan man bete sig så, vilken jävla blåst tjej!!"
Visst hennes mamma betedde sig som en idiot mot Janelles pojkvän, men i slutet visade det sig att han var ett svin han med. Men anser att hon innan barnet föddes hade kunnat vara snäll & trevlig emot honom, då hade det nog blivit lättare för alla.
Tror pojkvännen hette Andrew, han hade inget jobb, inget körkort, var alkoholist & åkte in & ut ur fängelset. 
Och när väl barnet var fött så försvann han till slut, & lämnade Janelle & barnet & hennes familj. Så som sagt så var han ett svin som inte färtjänade sin flickvän & framförallt inte att få kalla sig pappa! 
Jag tyckte det var hemskt, men jag vet också att det är så det fungerar i verkliga livet. Något som jag tycker är förjävligt, att det ska behöva bli så menar jag. 

Varför tar man inte bort barnet, alternativt om man är emot abort, hittar en adopiv familj?
Hade det varit jag som hade hamnat i en sådan situation, så.. Okej that´s private shit, men jag kan iaf säga att jag förstår de som väljer att behålla barnet! 

 
Men sen till hur Janelle betedde sig. Hon var ute med sina kompisar hela jävla tiden!
Alltså, exakt hur fan kan man göra så???
Jag skulle aldrig kunna göra så när jag har ett nyfött barn inte ens om barnet var några år gammalt sen, skulle vilja ha så mycket tid som möjlig med det, såklart!!
Aldrig att jag skulle välja att festa eller hänga runt med polare istället för att ta hand om mitt barn, då är man fan ingen mamma.
Jag sätter min pojkvän & vår blivande familj, vårt liv, före skola, före festande, före shopping, ja före allt man kan tänka sig!
Det är ett naturlig/självklart val för mig.
Jag hade ingen kärlek i mitt liv & hade aldrig haft det innan jag träffade min Jimmy, men han visade mig kärlek jag inte visste kunde existera! Och allt han har gjort för mig, allt han har sagt, är jag honom evigt tacksom för. Jag vet att det är honom jag vill leva mitt liv med, det är en känsla man har inom sig, man bara vet! Därför är det så viktigt för mig att verkligen ta hand om vårt genensamma liv. Jimmy & jag har det redan bäst tillsammans, men det skulle inte vara så om inte jag skulle välja att ha det så. Jag gör allt jag själv kan för att vi ska ha det så bra som vi har det, för att det är det självklara valet för mig!

Sen hur Janelle behandlade sin mamma när hon fått barnet, hon var otacksam, egoistisk & allmänt bitchig!
Hennes stackars mamma fick hela tiden ta hand om barnet, medans Janelle var ute med vänner OCH ÄVEN när hon väl höll sig hemma.
Tyckte så himla synd om hennes mamma så! Hon tyckte så mycket om barnet & gjorde verkligen allt för den lilla pojken.
Så hur fan kan man då bete sig så?
Jag själv har inget svar. Antagligen var hon väl bara alldeles för omogen för att klara av rollen som mamma!




Så ni läsare nu då, såg ni programmet igår?
Vad tyckte NI? Håller ni med i det jag skriver eller hur ser ni på det hela?
Hade ni behållt barnet eller gjort abort?


Vi hörs igen senare!

Kisses


///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: