2010-03-03
 21:37:21

Lilja 4-ever...

Idag har det inte hänt värst mycket alls.
Har precis sett "Lilja 4-ever". Tyckte den var ganska bra, men den var tragisk från början till slut.. Den hade liksom inte direkt några upp & nedgångar, utan det var bara neråt hela tiden:(.
Tyvärr är den ju också verklighetsbaserad på ett sätt, eftersom den handlar om trafficking, det som händer med Lilja i filmen händer faktiskt också på riktigt i verkligheten. Men människor verkar nästan blunda för att det faktiskt finns något sådant!
Är det så? Vill vi inte se hur illa tjejer & unga kvinnor i Sverige far, & de som kommer hit illegalt från ex Ryssland igenom trafficking? Alltså det känns lite som att samhället tillåter det hända eftersom ingenting verkar hända efter alla dessa år detta har pågått i hela världen?
Någon annan som sett den som håller med eller tycker annorlunda`?
Men jag tycker iallafall att filmen är värd att ses, man blir väldigt berörd av den!





Nu ska jag gå & ta en cigg & sen en dusch, sen ska jag kolla "Jägarna", för det vart inget med det igår, pratade med älskling så länge & han ringde precis när det bara gått 10min av den, sen när vi la på var klockan halv 2 så då tyckte jag att det var bäst att sova istället för att sitta uppe ytterligare 2timmars tid^^

Kisses


///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: