2010-01-12
 13:50:48

Katastrof på internatet!

Det är verkligen katastrof på Öknas internat just nu alltså! Den här terminen började verkligen i katastrof totalt!
För det första & viktigaste: Jag har inget rum eller hus att bo i. Det är utfryst pga avloppen har sprängts av kylan eller hur det nu var, så hela hus 8 och hus 7 är stängda!
Så då kommer Åsa "husmor" och berättar att vi ska få bo i "Längan", dvs vandrarhemmet, men egna rum som jag & Ella såklart trodde att man skulle få, det kunde man se sig i månen efter att få. Här skulle man minsann få dela rum. Så jag & Madde skulle dela då.
Så Ella, jag & Kim började flytta mina grejer från 8an upp till Längan.
Blev en hel del grejer att bära med sig. Och i mitt hus var det fortfarande svinkallt så innan vi hade fått med oss allt hade Ella hunnit klaga på att det gick för långsamt och att det var för kallt ca 90 gånger.

Fast det vart inte så bra i uppe i Längan iallafall, ville inte alls sova där & eftersom jag har problem med att sova med andra (och nu skojar jag inte, det är faktiskt så att jag har jätte svårt att somna om det är andra i samma rum & om det inte är knäpptyst i rummet!)Och dessutom så jag vill ju liksom inte väcka Madde vid 3 & i värsta fall halv 6 på natten för att det är då jag skulle ha kommit in på rummet igen & slutar prata med bästavän i telefon, så vart det såhär istället: 
    Ella och jag flyttade tillbaka mina grejer till hennes hur, 11an, så här jag sovit inatt. Och kanske
kommer att göra det någon mer natt också.

 Min säng för inatt då^^
 
Men idag ska jag åka hem till mamma & pappa & sova i min egna säng, eftersom att jag för det andra: måste lämna hem bössan, jag tycker det är onödigt att ta med den när jag vet att det inte är något jakt eller så. Dessutom har jag fortfarande inte fått något pasérkort till bunkern, så jag måste hela tiden springa efter grabbarna när de låser in sina & tro mig det är lättare sagt än gjort!!
Så hon ska få stanna hemma nu ett tag.
Sen ska jag väl flytta över lite kläder tillbaka hem också eftersom att jag för det tredje antagligen kommer att pendla nästa vecka också, pga jag inte vill sova i Längan, & trota att jag somnade gott (för första gången) hos Ella inatt, så är det inte säkert att jag gör det nästa gång, dessutom tappar jag all självdisciplin på morgonen när jag ska upp, jag kommer helt enkelt inte alls upp. Ta exempel som imorse: Tänker bara att "Aa men jag kan ligga en halvtimme till jag hinner iaf ner dit jag ska", vilket ju resulterade i att jag sjukanmälde mig istället, och sov till halv 11 när Ella kom tillbaks istället.

Så nu sitter jag här i Ellas rum själv & lyssnar på musik, medans hon är ute & rider.
Ska packa om all packning & hämta det sista från Längan efter fikat sen också. Sen ska jag packa om allt & flytta tillbaka det som hör hemma i mitt försrusna stackars rum & packa om de kläder & stuff som ska med hem igen.
Så jag har faktiskt alldeles för mycket att göra egentligen. Men just nu orkar jag inte & har inte heller tid. Ska ut & ta en smygcigg (vet att det låter barnsligt men det är faktiskt så att vi får inte röka på balkongerna på internatet längre:'() & sen ska jag se Paradise Hotel, för det missade jag igår.



///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: