2010-01-17
 14:58:07

Inte min dag!

15 januari
 - Verkligen inte min dag idag.
Började med att jag upptäckte att jag hade tappat mitt busskort på bussen in till stan !
Som tur var kunde jag åka med iallafall till ut till Ökna.
Sen när jag väl kom dit, arg som fan, bytte jag skor från gympaskorna till högklackade stövlarna som låg & väntade i mitt skåp. Eftersom det stog på schemat att vi skulle va i S-salarna (dvs Skolhuset) hela dagen så kunde jag gå i dem utan att behöva gå utomhus med dem mer än 50m.
Satte mig & väntade på att TTF:en skulle börja.
Problemet var bara det att det var endast kläppor nere i skolhuset..
Fick smsa Madde och FÖRSTÅS skulle ju vi vara i Pålsboda hela dage. Så det vart ju bara för mig att byta skor igen & pallra mig upp dit. (Pålsboda liger längst bort från skolhuset man kan komma!)
Väl framme hade TTF:en redan slutat & då skulle vi inte börja förräns om en halvtimme med Jakt&Viltvårdslektionen.
Så då fick jag vänta ännu mer än vad jag redan gjort..

Så när vi väl började så fick vi iallafall se på rävlocksfilm. Dock råkade jag & min vän Fisken somna i slutet av dem, men vi har redan sett den så många gånger så man vet precis vad som ska hända & när.
Fick veta att vi ska ha lockjakt på räv nästa fredag, ska vara skyttar utsatta på både Nynäs marker & Ökna. Så jag hoppas verkligen att jag får sitta på Nynäs, trots att de inte finns allt för starka rävstammar där.
Sen fick vi också veta att våran käre gamla lärare i jakt&viltvård, Thomas Magnusson, kommer att ta överefter Jonas, dock på obestämd tid:/. Och Jonas ska tydligen inte alls sluta i mars utan i slutet av januari:(.
Leffe ska ju operera sitt knä & kommer då att bli borta i 3 månader, vilket kommer att bli total förrödande för oss.
Vi har hur mycket som helst på oss, vi måste upp till Kloten under våren & göra iordning såterna, passen & mycket mycket annat inför jakten i höst. Och sen fick vi av ren händelse reda på att det inte alls är JV3 utan JV2 som ska hålla i skolans rävjakt i mars, så den är det faan så bråttom med att börja fixa iordning. Just nu har vi ingen jaktledare, & inget e-sök, vi har inte bestämt vilka som ska fixa lunchen eller vem som ska vara drevledare, hur drevkedjan ska se ut, vilka pass som ska besättas, vilka såter som ska användas & inte osv, den är helt enkelt helt oplanerad & vi har inte ens 2 månader eftersom att den är schemalag den 16 mars, men den måste flyttas fram en vecka så att den ligger den 9 åtminstone.
Dessutom så ska vi precis till att börja med att starta upp våra UF-företag i klassen & det är en rörig sak det med kan jag lova..
Vet inte hut allt ska fixa sig i slutändan just nu, vi får inte veta någonting från skolledningen!


///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: