2010-12-06
 22:09:46

My dream, and My future

Många av er som följer min blogg dagligen har nog mer än 1 & 2 gånger sett att jag nämner EBS en hel del & mycket om att jag vill dit, för att utbilda mig till professionell bartender.


Det stämmer att jag vill, det är min dröm att få jobba som bartender. Dock är det inte många jag nämner det för, hemifrån skulle jag aldrig få något stöd nämligen! Det är inget mina föräldrar drömmer om att se sin enda dotter som tro mig. Mina föräldrar är såna som har måånga års utbildning på universitet & högskolor & med toppbetyg från dessa i bagagen.
Jag å andra sidan har inte ärvt intresset för att plugga & speciellt inte ämnen jag inte tycker om & vet att jag inte kommer att behöva i mitt liv.
Bland det värsta jag vet är när folk tjatar om högskolor & sånt, jag hatar pluggisar, för att för mig är det helt oförståeligt hur man kan vilja spendera hela sin jävla tid med att bara läsa för att komma in på ännu en skola som innebär ännu mer år av pluggande innan man ens har en liten chans att få ett jobb. Jag avskyr när man åker förbi Universitetet eller KTH med tuben & universitetsmänniskorna kliver på, allt deras snack om seminarier, föreläsningar, sista inlämmningsdatum & BLA BLA BLA!!

Det har inte alltid varit såhär svårt att få jobb & jag hatar att det ska vara så viktigt med högskoleutbildning för att nå dit man vill. Skaffa fler gymnasieskolor med fler olika inriktningar så man kan komma direkt ut i arbetslivet efter studenten istället, det tjänar ju hela samhället på ju, så vad är problemet.
Aja skit samma, för jag behöver inte bry mig hon universitetspamparna, för jag ska aldrig någonsin in på en jävla högskola för att sitta i en skolbänk i 5års tid & bara läsa innan jag KANSKE kan få ett mindre bra betalt jobba att börja med, men det är ju ingen garanti heller att jag får!!

Jag bryr mig inte om vad andra gör eller tycker, det här är mina personliga åsikter. Och de som orkar alla dessa år i skolan, är fan beundransvärda, ta min bror exempelvis, som ska doktorera i historia, han har alltid varit duktig i skolan, men han tröttnade sista året i gymnasiet. Men nu ska han fortsätta på högskolan han läst på i flera år ytterligare minst 5 år.
Jag beundrar min bror som fan för att han orkar det!

Men jag, har aldrig haft lätt för alla ämnen, iaf aldrig för matte, kemi & fysik. Kemi & matte fick jag starka IGn i, när jag gick ut högstadiet. Men jag kom in på Ökna iallafall & fixade matten förra året innan jag slutade 2an.
I år har jag skitit i skolan & de ämnen jag inte alls tycker om totalt, till förmån för drinkkunskaperna..
När ena halvan av min klass sitter på hemsk kemilektion en hel förmiddag & den andra halvan (som jag tillhör) sitter & läser om någon skoghänsyn, skaffar jag mig förkunskaper som kommer att hjälpa mig när jag börjar på EBS.
Jag skiter i vilka betyg jag får i de kurser jag inte brytt/bryr mig om, jag behöver inga höga betyg eftersom att man inte tittar på sådant på EBS.
Jag använder min skoltid till det jag behöver & det jag vet att jag kommer att vilja göra i livet.




När jag har tagit studenten den 10 juni 2011, efter det någon gång börjar jag på EBS, dock kommer jag inte att åka till Kos, utan jag blir kvar här i Sverige, eftersom att jag aldrig i livet skulle klara av att vara ifrån Jimmy i 1 månads tid & dessutom för att jag vill ha Johannes som lärare & han är huvudlärare här i Sverige (Johannes Kinch från Bartenderskolan på Tv3 för er som ser det programmet.)
Han har den personligheten & diciplinen jag vill att en lärare ska ha, iaf om man ska vara lärare åt mig, annars gör jag som jag själv vill, när det gäller min nuvarande & mina tidigare skolor menar jag.

Drömmar är till för att uppfyllas and that´s what I intend to do! What ever it takes!
Jag har egentligen alltid velat jobba som bartender, bara att det fanns alltid andra drömmar när man var liten som var större & myyyckeet mer orealistiska, toppmodell (ja jag älskade Top Model etc) elitryttare (men utan Diamond & med en skadad rygg blev den drömmen krossad)
Dessa två var det jag verkligen ville bli helst av allt.
Men som sagt så försvann de drömmarna & tills för mer än 1½ år sedan hade jag ingen aning om vad jag ville jobba med..
Men så en dag när jag satt i klassrummet & sökte på google & tänkte så hittade jag plötsligt EBS hemsida. Jag sa på en gång att så får det bli, efter studenten sticker jag.



Sen den dagen vet jag vad jag helst av allt vill & kommer att jobba med.
Jag kommer aldrig att glömma att jag redan som liten alltid blandade drinkar till mina släktingar på julen & andra tillfällen då vi träffades. Det var alltid en självklarthet att jag skulle göra det, fylla på is i glasen & mixa drinkarna hämta whiskey till pappa osv..
Jag har alltid tyckt att det varit kul med bartending.




Jag bryr mig inte om vad folk tycker om yrket i sig. Det är deras åsikt.
Men bartender & EBS, är min dröm.
Som kommer att bli sanning.
Jag är inte den som ger upp i det jag vill, det jag har som mål, det kämpar jag för tills det att jag nått dit jag vill.
För mig går det inte att förklara hur jag exalterad & överlycklig jag känner mig när jag ser hur de jobbar & lär sig på Bartenderskolan. Det driver på en mer & mer till att komma dit.

Hard work Spirit And Soul är något jag har för det här.
Jag förväntar mig inget annat än 4 veckor av intensiv träning, i mixology, freepouring, flairing, & drinkkunskap mm..
Jag vill bli bäst på allt det ovanstående, det bara är så.
Spirit and Soul har jag, då jag varje dag påminner mig själv om att lära mig fler drinkar, öva mer på flairing, bli mer noggran med freepouringen.
Jag brinner för bartending.



Min historia, min vilja, min dröm, & min framtid!
For what ever it takes Im gonna be bartender!
Never stop beliving, never stop trying or training, keep living out your dream, so that it will be your reality one day!




///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: