2010-08-10
 16:26:02

Ang. lägenhetsfrågorna!

Ett litet förtydligande:
Ang. alla som har frågat om jag har fått någon lägenhet (eftersom jag som 3e års elev på Öknaskolan är berättigad det)
Svaret är nej jag har inte fått någon studentlägenhet då jag hade plats 19 i kön av 15 lägenheter. (Skyller på mamma det var hon som skulle ställt mig tidigare ^^, men men)

Till de som undrar om jag är mycket besviken:
Både ja, men samtidigt också mycket neej!
Ja: ENDAST eftersom det hade blivit mitt & Jimmys första genemsamma hem, vi hade flyttat ihop med en gång, det hade varit perfekt avstånd till mitt jobb & även till Ökna. Därför är jag besviken ja!
MEN: 
Jag är också samtidigt inte besviken för att:
1: Jag hade riskerat att hamna i en trappuppgång med grannar jag ABSOLUTLEY NOT vill ha som grannar. Meening: någon av oss har fest den andre blir förbannad pga hög volym, spring etc. (And imatureness is the key word in this case)

2: Det är Tystberga (som min mamma sa) det bor människor där jag aldrig någonsin vill se igen. Människor som ej skall finnas i min närhet helt enkelt! Männsikor från en tid jag lämnat bakom mig, som inte är en del av mig längre. 
3: Det var en kostnad jag (dvs pappa & mamma slapp ta, inte för att det hade gjort spår i deras ekonomi men nu kan dem lägga pengarna på min bil istället för att betala en lägenhet)
4: Jag & även Jimmy hade varit tvugna att ha både hans & mina bilar stående i T-berga när vi är där, vilket är mycket riskablet, då det bor mycket "löst" & "half-criminal" folk i T-berga.

Så så ligger det till med det hela, hoppas ni blev nöjda med svaret :)!

Sen vill jag även tillägga för de som inte vet eller insett vad gäller Ökna, så är det ju så att jag har jobb nu & är anställt i flera års tid framöver, vilket innebär att jag får en annan utbildning & framförallt en hög lön som gör att jag inte är i stort need av ett CSN-bidrag!
Så jag kan ju bara säga som så att jag inte tänker riskera mitt jobb för att vara på en skola & "lära" mig! Sen kan folk räkna ut själva hurvida jag kommer att finnas med i klassen på Ökna vid skolstarten nästa vecka eller ej!




Men nog om det nu, igår var det 7månader sen jag & Jimmy blev tillsammans, kändes verkligen ofattbart igår att det var såå länge sen! I onsdags var det också 1 månad sen vi förlovades oss nere på Öland, FUCK vad tiden går fort alltså !!

Nu ska jag fortsätta umgås med mina svärföräldrar & vänta på att älskling kommer hem

Kisses

///BellaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: