2009-12-26
 15:58:27

BellaaVictoria

Jag heter Bella Victoria, jag är 17 år & bor ca 10 min utanför Stockholm, med min mamma & pappa.
Jag går mitt andra år på Öknaskolans Naturbruksgymnasuim, där jag läser Jakt & Viltvårds inriktningen.
I veckorna bor jag på Öknas internat.
Jagar gör jag så mycket jag hinner med på fritiden på hemmamarkerna utanför ett ställe som heter Husby. Efter och innan skoltid jagar jag också så fort den chansen finns. Det är väl det som är det allra bästa med att bo på internatet, att kunna gå ut & jaga så pass mycket som jag kan:).
Jag

Har 2 egna hästar, varav en på uthyring sedan flera år tillbaka & en 5åring som bor i Skåne där även min gamla häst Luke Skywalker bor. De flyttade dit med mina gamla dressyrtränare för snart ett år sedan. Eftersom jag inte hade varken tiden eller intresset kvar så valde vi att i somras under den veckan (Falsterboveckan)då jag var nere i på gården & hälsade på, sälja Luke.
Har ridit hela mitt liv & tävlat. Jag började tävla hoppning när jag var 9år gammal & under flera års tid tävlade jag endast hoppning. Bizze, min lilla arab-connemaraponny, är triangelmärkt & kunde därför inte tävlas med. Med honom & Eva, min dressyrtränare, lärde jag mig allt om LättA dressyr.
Sen kom Luke...
Luke Skywalker
ADHD-hästen som inte gjorde annant än att bitas & vara sur jämt. Men vi fann varann tidigt, Luke lärde sig att mig kunde man helt enkelt inte jävlas med & blev snart vi ett ekipage att räkna med på dressyrbanorna. Under vår tid tsm kom Luke & jag upp till MsvA, med en 2a placering som bästa resultat:).
Under de första åren med Luke, tränade jag också en unghäst, Diamond C, ett år senare 2004 kom hans lillebror Delicato C till världen (Båda två är efter Don Primero). Och vi fick fullt upp med att träna dem båda, samtidig som vi hade flera inackorderingar som även dem skulle tränas. 


Men den 19e september 2008, fick vi avliva Diamond C, efter en lång tid av problem med hans ben. 
Och det var efter den händelsen, som fick mig att tänka om, att inse att hästar kanske inte alls är något för mig längre. Började följa med mammas morbror ut när han var ute & jagade istället. Och i och med det valde jag vintern 2008 att gå jaktinriktningen. Och tro mig det är ett val jag aldrig ångrat. Jag älskar min klass, och allt vi gör. Även om vi jävlas en hel del & är jävlig omogna. Jag kommer aldrig ångra att jag slutade med hästar & började med jakt :). 
Idag har jag Diamonds lilebror Delicato kvar, och han bor med Luke nere i Skåne..
   
Diamond CDiamond C, Rest In Peace 2003 - 2008 <3




Det här är väl det väsentliga om mig, skriver snart igen,
Kisses

///BellaaVictoria



KOMMENTERA:

« DITT NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« DIN BLOGG

Kommentar: